Kisah Nabi Adam AS Setelah Turun dari Surga

Kisah Nabi Adam AS Setelah Turun dari Surga

Pelanggan yang baik, ini adalah permulaan semua cerita manusia. Allah menciptakan Adam sebagai manusia pertama. Sebelum Allah menciptakan alam semesta dan segala isinya. Allah juga telah mencipta beberapa jenis makhluk malaikat dan roh-roh negara.

Pada masa itu, para malaikat dan roh-roh yang tinggal di syurga. Selepas Adam selesai dicipta dari tanah liat kering dari lumpur hitam yang datang dari Allah kemudian meniupkan ruh kepadanya. Adam ketika itu juga diletakkan di dalam syurga. Penciptaan seluruh Allah abiabiz maka diperintahkan supaya sujud kepada Adam.


Malaikat adalah makhluk yang taat perintah yang paling segera. Para malaikat sujud kepada Adam. Syaitan datang dari semangat yang enggan sujud kepada Adam. Syaitan berfikir bahawa dia adalah lebih baik daripada Adam. Allah menciptakan syaitan api, dan Adam diciptakan oleh Allah dari tanah. Jadi harus tidak dia harus tunduk ke bawah, tetapi Adam harus sujud di hadapan-Nya. pembangkang adalah satu bentuk kebanggaan syaitan.

kebanggaan syaitan di hadapan Allah yang benar-benar tidak boleh dimaafkan dan di luar had. Sesiapa pun tidak sepatutnya bercakap gah tentang dirinya di syurga, apatah lagi menentang dan menentang perintah Tuhan. murka dan laknat syaitan Tuhan.

Syaitan yang terkutuk menerima dan meminta Tuhan untuk ditangguhkan atau tidak akan mati, sebelum lelaki itu dibangkitkan pada hari kiamat. Allah mengabulkan syaitan dan jin yang membuat hidup yang kekal tetapi mereka yang menghina dan diusir dari syurga. Syaitan berjanji bahawa beliau akan cuba untuk mengelirukan orang jauh dari Allah. Syaitan juga berikrar untuk menggoda manusia dari setiap arah sehingga tidak ada lagi taat kepada Allah. Allah berkata bahawa Iblis dan orang-orang yang mengikuti beliau akan memenuhi neraka Jahannam. Dan sebaliknya Allah akan menjadi pengawal kepada sesiapa yang mengikuti perintah-Nya dan tetap ikhlas dalam beribadah kepada-Nya.

syaitan dihalau keluar dan menjadi sangat marah. Adam dirinya Syurga itu menghuni di mana beliau tidak akan lapar, dan tidak akan telanjang, tidak akan dahaga, dan tidak akan merasa panas matahari. Selepas tinggal lama di syurga, Adam berasa lebih kesepian dengan para malaikat. Dengan kehendak Allah, Adam mendapat sahabat atau isteri di syurga. Angel tertanya-tanya kepada Adam, yang menjadi sahabat Adam. Adam adalah inspirasi Tuhan menjawab bahawa isterinya bernama Hawa.

Bermula daripada itu, Adam dan Hawa tinggal di syurga yang penuh dengan kebahagiaan dalam hidup. Tuhan lavishes syurga dengan semua keperluan Adam dan Hawa. Tetapi semua ini, terdapat pokok yang dipanggil pohon khuldi mengharamkan didatangi oleh Adam dan Hawa. Allah memberi amaran Adam dan Hawa ada yang celaka dan orang yang zalim apabila untuk mendekati dan mengambil buah-buahan dari pokok itu.

Adam dan Hawa tinggal tempat yang damai dan selesa. masa datang penggoda. salah Syaitan dari orang-orang yang kena rejam syaitan datang kepada Adam dan Hawa. Dia cuba untuk menggoda dan menjerumuskan Adam dan Hawa. Iblis berkata perbandingan Adam dan Hawa sebagai manusia dengan malaikat. malaikat yang akan menjadi tuan rumah syurga adalah kekal, adalah Adam dan Hawa akan menjadi pewaris bumi. Angel negara yang hidup dengan kelimpahan tidak henti-henti lazat dengan hidup yang kekal di syurga. Adam dan Hawa tidak akan menjadi seperti malaikat.

Syaitan mengatakan bahawa dia tahu bagaimana untuk Adam dan Hawa boleh menjadi seperti malaikat. Syaitan mengatakan bahawa Adam dan Hawa harus dekat dengan pohon khuldi. Syaitan juga memujuk mereka makan buah dari pokok itu. Akhirnya Adam dan Hawa tergoda dengan godaan syaitan untuk makan dari pohon khuldi.

Selepas makan buah pengalaman dan lupa
Baca Juga
SHARE
Subscribe to get free updates

Related Posts

Post a Comment

Popular